Kadın Olmayı Hatırlamak

Kadın Olmayı Hatırlamak

Bülent Gardiyanoğlu'nun Kadın Olmayı Hatırlamak kitabından bahsetmek istiyorum. Her kadının kendinden bir şeyler bulabileceğini düşünüyorum. Kitapta çok büyük çoğunlukta kadının kadın olmayı sevmediğini ve daha anne karnındayken erkek çocuk isteyen anne-babaları yüzünden istenmeyen çocuk olduklarını hissettiklerini söylüyor ki ben buna canı yürekten katılıyorum. Kadın kimliğimizle barışmadan geçen mutsuz yıllar. Ne yazık! Erkek olması istenipte kız doğmuş çocuklarda bu değersizlik duygusu daha yoğun. Kitapta yazar "erkek gibi kız" tanımlamasının bir övgü değil bir haksızlık olduğunu vurguluyor ve "neden erkek gibi olsun ki kadın,kadın kadın gibi olmalı" diyor. 
Benim kendimi bildim bileli kadınları aşağılayıp erkekleri yücelten atasözlerine, deyimlerine karşı allerjim vardır. "Erkek adam sözünü tutar" Yani kadın sözünü tutmaz. 
Çok sayıda örnek var ama ben bunları değil de kitapta yazanları düşünmeyi tercih ediyorum. Kadın olmayı sevdiğimi, anne olabilmek gibi bir özelliğin kadına verilmiş olmasının kutsallığını, her şeye ve herkese rağmen sevdikleri için her şeyi yapan kadınların çok değerli olduğunu düşünmeyi seçiyorum. 

 
Yukarıda resmini görmüş olduğunuz adam(!) Trabzonspor Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu imiş. Kendisini tanımam etmem. Ama televizyonda yaptığı bir konuşma beni çileden çıkardı. 
"Bana önce adamlığı, adam gibi yaşamayı ve adam gibi ölmeyi öğrettiler. Ben kadın gibi 100 sene yaşayacak yerde adam gibi bir sene yaşarım. Sonucunda ölüm de varsa bir gün yaşarım, ertesi gün ölürüm.”
Bu sözlerin ardından bir tepki bekledim şahsen kadın derneklerinden ama ya ben göremedim ya da herkes o kadar kanıksamış ki bir tepki göremedim. Zaman zaman annemin kullandığı benim çok sinir olduğum replik gelir aklıma "kadınsan aşağılıksın, 2. sınıfsın" . Öyle belletilmiş çünkü bize yıllarca. "Kadınsan sus otur" "erkeğin elinin kiri" vb...... binlerce iğrenç laf. Feministliğim tavan yaptı gene. Oysa ki okuduğum kitaptan bahsedecektim ben:) Ama İbrahim Hacıosmanoğlu kardeş sana 2 çift söz etmeden geçemeyeceğim. Öğrendiğini sandığın adamlık bu mu? 


"Sana ruh üflendiğinde sen bir kadının karnındasın. Ağladığında bir kadının kucağındasın. Aşık olduğunda bir kadının kalbindesin.
Ona güzel davran...
Aid el-Karni"
 Söyleyecek o kadar çok şey var ki zarafetimden susuyorum yada belki susmak kadına öğretildiğinden susuyorumdur. 

8 yorum:

  1. Şimdi sen yazınca fark ettim... Nasıl çiğ bir benzetmedir bu yahu...
    Adamsan kadın sırtına dayanıp adamlığını kanıtlamak gibi bir uğraşa girmezsin diyeceğim ama anlamaz biliyorum :(
    Sen en iyisi sakin bir zamanda bu güzel kitabı uzun uzunnn anlat bize de keyfimiz yerine gelsin ♥

    Mutlu hafta sonların olsun canım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlısın Şebo. Kaptırdım gidiyordum ki farkettim ve dahada yazmadım :)

      Sil
  2. Daha dün bir film izledim ve aynı düşünceler benim de aklımdan geçti, kadınsan devamlı aşağılanıyorsun... izlediğim filmde de kadın vücudu bir meta olarak sunuluyordu.. Filmlerde ve kitaplarda kadınlar bu şekilde aşağılandıkça hiçbir şey değişmez bence...
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele cinsel obje olarak yansıtılmasına dayanamıyorum Yüreğimin iklimi.

      Sil
  3. O şahsın bu sözleri söylemesinden çok kısa süre sonra sosyal medyada tepki gösterildi kendisine ve http://www.hurriyet.com.tr/tarihin-en-anlamli-cezasi-9-ay-10-gun-40009735 şuradan görebileceğiniz gibi ceza da aldı. Bana kalırsa yetmez; ama hiç yoktan iyidir diye avunmaya çalışıyorum...

    Kadınlığımızla barışamadan, özdeşleşemeden geçirdiğimiz koca koca yıllar... Okumak bile zor geliyor; biz yaşıyoruz işte bunu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sosyal medyada tepki gösterilmiş ama daha organize ve büyük tepkiler olmalı bence.

      Sil
  4. Üniversitede profesörlere aynı başvuru mektuplarını önce kadın sonra erkek isimleriyle göndermişler. kadınlar da dahil, seçtikleri hep erkeklere ait başvurular olmuş. Amerika'da. Bunları okuyunca eşitliğe ömrümüz yetmeyecek gibi görünüyor. Çocuklarımı elden geldiğince eğitmeye çalışıyorum. Kızımı kendini ezdirmemeye, oğlumu kimseyi ezmemeye dair.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.