Blog Yazan Kadınlar

beyim bilmez beynim bilir ile ilgili görsel sonucu
Bayramdan önceki hafta bir mail aldım. Bir yüksek lisans öğrencisi genç bayan "blogların kamusal hayata etkileri " konusunda tez hazırlıyormuş ve benimle görüşmek istediğini yazıyordu mailde. Bazen insan güvenemiyor, kim bu? gerçekten doğru mu söylüyor? diye düşünebiliyorsunuz. Sonuç olarak internetten hiç tanımadığınız biri. Ama içimdeki bilim aşkı:) , bilime katkı sağlama duygusu ağır bastı ve kabul ettim. Hatta eşime söylediğimde "aslında tam da senin yapmak istediğin şey" dedi. İyi ki  etmişim dünya tatlısı bir genç hanımla tanışıp sohbet etme fırsatım oldu. Bir saati geçen bir süre sohbet ettik ve zamanın nasıl geçtiğini anlamadım ve daha konuşacak çok şey vardı. Kendisi bir soru listesi hazırlamış ve görüştüğü 12. ve son bloggermışım. Bloglar kamusal alan sağlıyor mu kadınlara?. Neden blog yazıyorsunuz gibi sorular sordu. Dersini çalışmış gelmiş:) yani blogumu incelemiş. Severim işini iyi yapan insanları. Sonuç olarak güzel bir sohbet oldu. Başka blogcuların neler söylediğini sordum. İsim vermeden bahsetti o da. Benim ismimi ve blogumun ismini de vermeyeceğini söyledi. Ben blogumun ismini isterse verebileceğimi söyledim.
kadın karikatür ile ilgili görsel sonucu
Onunla konuşurken bazı şeyleri fark ettim . Bir konuda birileriyle konuşmadan o konu hakkında ne düşündüğümüzü tam olarak bilemiyebiliyoruz:). Yani konuşurken ne düşündüğümüzü, ne istediğimizi fark ediyoruz bazen. Mesela blog yazmayı hiç bırakmak istemediğimi fark ettim. Ciddi zaman ve emek harcamak gerekse bile manevi karşılığının beni tatmin ettiğini fark ettim. Bir tür kendimi gerçekleştirdiğim bir alan dedim mesela blogum için. Düşüncelerimi, duygularımı paylaşmak. Yorumlarla etkileşimde bulunmak. Yeni insanlar tanımak ki belki de hiç birisiyle tanışma ihtimalim olmayan insanlarla sohbet ediyormuş gibi olmak çok hoşuma giden şeyler. Gelecekte blogumla ilgili bir planım olup olmadığını sordu bir de . Bende çok zaman ayıramadığımdan şikayet etsem de, hatta bir ara epey boşlamış olsam da yazmaya devam etmeyi planladığımı ve daha sonraları yazacak daha fazla zamanım olacağını umduğumu söyledim. Ama insan evladıyız sonuçta fikirlerimiz değişebilir her zaman. Şimdilik böyle. Yarın ne olur, neler getirir bilinmez. Belki de video bloga dönüştürürüm. Çünkü zaman zaman farklı ortamlarda konuştuğumuz gibi insanlar okumayı sevmiyor, izlemek daha kolay geliyor. Yani format değişse bile blog devam eder diye düşünüyorum. Ama sen yazmazsan ben yazmazsam ne olur bu blog dünyasının hali?   Gönülle yapılan işler değerlidir ve bence bu da bir gönül işi:) Öyle değil mi? 
kurtlarla koşan kadınlar ile ilgili görsel sonucu
Bana blog yazmaktaki amacımı sordu. Pek düşünmeden bir sürü şey söyledim(yani önceden düşünmüşüm demek ki:)). Blog yazarak insanların hayatına dokunabiliyoruz dedim. Benim amacımın ise biraz feminist bir yaklaşım olduğunu, kadınlara kendi güçlerini fark etmelerini nacizane anlatmaya çalıştığımı söyledim. Ruhumuzu da beslemeye ihtiyacımız olduğunu, kendimce okuduğum kitaplardan, filmlerden ve deneyimlerden bahsettiğimi anlattım. O da bana bu tez konusunu seçtiğinde "Kurtlarla Koşan Kadınlar"la konuşmayı amaçladığını ve benim öyle biri olduğumu söyledi:) Çok onore oldum tabi ki:))) Aslında hepimiz birer Kurtlarla Koşan Kadınız . Ama farkında değiliz:) (Bu arada okumayanlara  "Kurtlarla Koşan Kadınlar" kitabı önerilir. Bende bu kitapla ilgili bir yazı yazacağım).
Sevgiler.......
  

6 yorum:

  1. Ne güzel bir söyleşi olmuş.Kurtlarla koşan kadınlar kitabı hep duyduğum ama okumadığım bir kitap :( Sanırım eninde sonunda okuyacağım :)

    YanıtlaSil
  2. Daha bol zaman ayırıp daha çok yazı ortaya çıktığında çok keyifli etkileşimler olacaktır. Hem nüktedan hem de psikoloji bilen biri kim bilir neler yazar? Ama bu biraz emekli olunca biyografi yazacağım türünde olmuş, o kadar beklemeyelim. Güzel bir söyleşi olmuş, keyifli ve enerjisi yüksek blog yolculuğu olsun. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Az önce yorum yazdım ama kabul etmedi sanırım...

    Bu kitap karşıma defalardır çıkıyor.
    Güzel bir amaç için seçilmiş olmak ne hoş bir duygu..tebrik ederim.
    Ve arkadaşımıza da başarılar diliyorum yorumları okuyorsa..

    YanıtlaSil
  4. 2 kere yorum yazdım wordpressi işaretleyip (loveandsmile) diye olmadı sanırım :(
    Bu kitap karşıma defalardır çıkıyor ama bir türlü okumak nasip olmadı.
    Böyle güzel bir amaç için seçilmiş olmak çok hoş.tebrik ederim.
    Arkadaşımıza da başarılar diliyorum okuyorsa yorumları
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  5. kurtlarla koşan kadınlar merak ettim şimdi kitabı
    sen bu gönül işini çok ama çok iyi yapanlardansın kadriyeciğim
    sen de gönülden yazıyor paylaşıyorsun
    daha uzun yıllar yaz biz de okuyalım canım
    kadınların gücü adına !!!!

    YanıtlaSil
  6. Blog bizim bir parçamiz oldu artik. Gönül koyan insankarin vazgecebilecegini düsünemiyorum 😊

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.