Diyette Başarılı Olmanın Sırrı

Diyette başarılı olmanın sırrını buldum:))) Hazır mısınız? Söylüyorum. Aslında sadece diyette değil hayatın hangi alanında başarılı olmak istiyorsanız onun sırrı. İstikrar ve disiplin. 
diyette  karikatür ile ilgili görsel sonucu
Eğer son başladığım diyette(bu sabah:))) başarılı olursam "Diyette İstikrarlı Olmanın 101 Yolu" adında bir kitap yazacağım:)) Adı bile hazır yani:)
İşin komik yanı bir tarafa neden sürekli rejimdeyiz hiç düşündünüz mü? Yani başarılı olsak istediğimiz kiloya çoktaaaan inmiş olurduk, öyle değil mi? Ben cevap vereyim, çünkü insan en iyi kendinden bilir, istikrarlı değiliz, hevesle başlayıp en fazla 3 gün sonra bırakıyoruz da ondan(teoride desen zehir gibi, pratik dersen sallanmakta:))))
istikrar lugat 365 ile ilgili görsel sonucu
"Her şeyde olduğu gibi zayıflamaya çalışırken de içsel motivasyon çok önemli. Eğer yeterince güçlü değilse zaten devam etmiyorsunuz.
Bana alışkanlıklarını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim". Bir yerde okumuştum şu yazıyı:" Bir gün fast food yerseniz kilo almazsınız, haftada 2 kere tatlı yerseniz kilo almazsınız sorun her gün yemenizde" diyordu. Yani alışkanlıklarımız ve gündelik rutinlerimizde yapacağımız ufak değişimler bile şok diyetlerden faydalı.
diyette  karikatür ile ilgili görsel sonucu
Diyet kola önemli tabiii:)))))

Öncelikle rutinimizi değiştirmemiz gerekiyor . rutinler çok güçlü. İstikrar ve disiplin zayıflamada olduğu gibi başarılı olmak istediğiniz her alan için olmazsa olmaz. 
O zaman ne yapıyoruz? Kendimize gerçekçi hedefler, daha ulaşılabilir hedefler koyuyoruz ve yaşam şekli haline getiremeyeceğimiz şeyleri rejim yapıyoruz düşüncesiyle bir süre yapıp bırakmıyoruz. Çünkü bıraktığınızda aynı şey olmaya devam ediyor. Bir diyete başlarken "ben bunu sürdürebilir miyim?" diye sormamız gerek. Cevabımız "evet"se yapmaya başlamak gerek. 
Şu aralar yine zayıflama (aslında sağlıklı beslenme), sağlıklı yaşam konularında yazacağım . Çünkü ilgi alanım(çünkü zayıflamam gerek:((((). Felsefesini mantığını bir çözdük mü tamamdır bu iş arkadaşlar:)))
Hadi kolay gelsin:)))



27 yorum:

  1. Ye ye nereye kadar? İçimizde saklı şifreler, kodlar var. 21 ya da 41 rakamlar tesadüf değil, vücut direncini kırma (nefis terbiyesinde de) irade gösterip vücudu kararlı hale getirmek mümkün. Sağlıklı beslenme ile ilgili yazıları merakla bekliyorum, kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  2. Great Post dear! Your blog is so cute!
    Would you like to support each other by follow on GFC & G+?
    Please Let me know if you follow me and I’ll follow back asap!

    Love xx
    Official Seol ♥

    YanıtlaSil
  3. Zaten olaya "diyet" denilerek başlanıyorsa baştan kaybediliyor. Çünkü diyet akla kısıtlamalar, yenmeyecek yasaklı yemekleri getiriyor. Bence "sağlıklı beslenme" diye kodlarsak daha başarılı olabiliriz. Ama dediğin gibi işin sırrı "irade"de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Sibelynka. Yasaklar çok cazip geliyor

      Sil
  4. diyet sinir yapıyor hayatta canının istemeyeceği şeyleri istiyot.yan komşum 18 kilo verdi artık veremiyormuş, vücudu şaşırtmak için 2 gün boyunca hep sıvı beslendi.saatli yemek yiyor ne uzatsam geri çeviriyor, işte irade bu dedirttti

    YanıtlaSil
  5. Ben de pazartesi yeniden yürümeye çalışacağım bakalım bacağım ne kadar iyileşebilmiş. Şimdilik beş kilo hedefliyorum. Umarım olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inşallah geçmiştir bacağın Handan yürümek çok güzel cunku

      Sil
  6. Diyet demek irade ve istemek demek ben kilo verebiliyorum ama o kiloda kalamıyorum bir türlü tekrar alıyorum. Sayfanızı takip ediyor olacağım yeni kilo verme sürecinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalıcı kilolar verelim Gamze insallah. Bu arada hoşgeldin

      Sil
  7. Ahahahaaaa :)))
    Ben şu diyet kolada kaldım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyet kola olacak ama normal kola kilo aldırış 😃

      Sil
  8. bir süredir istikrarı sağladığımı düşünüyorum
    teşvik ise hep lazım adaş :-)

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasın o zaman adas sırlarını bizimle de paylas

      Sil
  9. Kilo vermek için hareket de şart valla :))

    YanıtlaSil
  10. İstikrar ve kararlılık en önemlisi gerisi kendiliğinden geliyor. Dikkat ettim ben herkesin aksine kışın diyet yapmayı seviyorum :)Kolaylıklar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten pek diyete ihtiyacın yok çocuklu hayat

      Sil
  11. Ben istikrarı televizyondaki reklamları ve yemek programlarını İZLEMEMEKLE buldum. Size de tavsiye ederim. Sırf televizyonda gördüm diye üşenmeden kebapçıya gittiğim ya da markete gidip abur cubur yemişliğim vardı. Komik gibi duruyor ama ben de işe yaradı.

    YanıtlaSil
  12. Bu arada spor özellikle de yürüyüş şart :)

    YanıtlaSil
  13. Bence en önemlisi birde düdüğü tutmak hahaa 😁 az ve öz yemek 😁

    YanıtlaSil
  14. Her gün yeme konusuna çok katılıyorum.
    Sağlıklı beslenme yazılarını merakla bekliyorum ^_^ Çok faydalı olmuş :)

    YanıtlaSil
  15. hadi bakalım..ben de bekliyorum...

    YanıtlaSil
  16. Bugün yine başladım diyete :((
    10 kilo vermemem gerek bana göre... ne versem razıyım o ayrı da...
    off bi an geliyor krize girip saçma sapan tıkınıyorum sonrası pişmanlık kendine kızma.....
    haydi bakalım bu hafta yapabilecek miyim..

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.